tisdag 11 februari 2014

Lanzarote I

Ok, dags att börja blogga igen! Räkna med ett antal inlägg om vår semester i ostrukturerad bildbombsform.
Redan på planet fick vi se den. Solen! Det kändes som rena terapin att den bara sken på oss genom det lilla flygplansfönstret. Flygresan gick toppen, förutom att Elly fick ont i öronen när vi skulle landa och blev väldigt ledsen.

När vi hade checkat in på hotellet var lunchen över, så vi fick äta på det intilliggande vattenlandet. Elly hade dock inte ro att äta, för hon ville bada direkt.
När semesterns första bad var avklarat gick vi ner till stranden. Det var lite molnigt, men ganska varmt ändå.

Också hittade vi den här ponnyn! Det kan hända att jag var mer entusiastisk än Elly. Jag fattar inte att hon klarade första dagen så bra; vi gick upp 5:15 på morgonen och hon sov ingenting på hela resan. Sen somnade hon väl först vid halv 8 på kvällen också.
Efter promenaden fick Elly semesterns första glass vid poolbaren.

Det där var bara ett par random bilder från den fina stranden som låg några hundra meter från hotellet.
Jag har aldrig riktigt fattat grejen med flipflops, men när vi under den andra dagen rörde oss mellan vårt "hus", vattenlandet (som låg precis bredvid hotellet och där ett obegränsat antal bad ingick för oss), hotellpoolen och stranden, insåg jag att flipflops är smidigare än sandaler som måste knäppas och knäppas upp. Så ett par flipflops inhandlades. Också gick min handväska sönder och jag var tvungen att köpa en ny. Det stod mellan en hippieväska och en hipsterväska (magväska) och valet föll på hippiestyle.

Här åt Elly glass nån annan dag. Hon åt glass 2-3 gånger om dagen och inte så mycket riktig mat, men är det semester så är det!
Niklas och jag testade på all-inclusive-drinkar i pappmuggar. De var sliskiga och inte så goda, så jag höll mig mest till fanta och rosé. Blandat alltså. Fast jag kan ju inte påstå att vi utnyttjade den fria alkoholen i någon större grad.
Här bodde vi! Jag kallade det för bungalow, Elly sa hus och Niklas sa stuga.
På väg ner till stranden.

11 kommentarer:

1. Vad fint ni verkar ha haft det!

SvaraRadera
  2. Åh va mysigt! Blev jättesugen på att semestra bara familjen nu, ser såå skönt ut!

3. Va härligt det ser ut! Nu längtar jag med efter familjesemester... :)

4. Åh vad härligt, får finfina flashbacks till vår resa i höstas. Underbart att bara vara med sin lilla familj och koppla av. Ser ut som ett sjysst hotell, hade ni varit på samma tidigare?

Svar
    1. Förra gången var vi på en annan ort. Det hotellet var finare och maten höll högre klass, men det här var barnvänligare. Rekommenderas om ni går i resotankar!

Radera
  5. Ser ju jättemysigt ut det där! Var det mycket folk där?
    Flipflops är inte min grej heller men nu kommer jag väl glida i det en massa tänker jag.. Kommer å ha stenhård hud mellan stortån å tå nr 2 sen. (Kan inte tånamne)

Svar
    1. Det var inte tomt direkt, men absolut inte så mycket folk att det störde!

Jag fick ett litet skavsår på ena foten mellan tårna...

Radera
  6. Hippie är bra ibland tycker jag :)

Mysig bungalow/hus/stuga också.

Svar
    1. Ja! Och när det är sommar och varmt vill jag alltid vara lite hippiechic :)

Radera
  7. Ååhhhhhhhh guuuud vad det ser underbart ut! Sol liksom! Och bad. Min utsvultna kropp nästan skriker när jag ser de här bilderna.

Svar
    1. Jag kan ju säga att det var SÅ välbehövligt!