fredag 30 januari 2015

Att yogaandas under förkylning

Det bästa med att förkylningen (nästan) har släppt är helt klart att jag kan andas genom näsan igen. Nu när jag har hållit på med yoga ett tag och verkligen har övat på att röra mig med andningen och att fortsätta att andas ut och in ordentligt när jag håller mer fysiskt krävande positioner, istället för att hålla andan som jag lätt gjorde i början, märker jag en sån otrolig skillnad när jag inte kan andas som jag ska. Jag drog ner på träningen när jag var förkyld, men körde 30 days of yoga varje dag och jag märkte direkt att jag inte fick samma flow i rörelserna när jag var täppt i näsan och det blev jättekonstigt när jag andades genom munnen. Å andra sidan lättade täpptheten när jag försökte att djupandas genom näsan. Hur som helst, nu kan jag yoga på som vanligt, hurra!

Slut på yoganörderier för denna gången.

2 kommentarer:

  1. Till min nässköljare kom en rekommendation om att göra andningsövningen "blåsbälgen" efter sköljning. Sjukt svårt om man är täppt...

    SvaraRadera
  2. Sjukt täppt nu, inte ens nässpray hjälper! Jo, i kanske 5 minuter... Och all smak är som bortblåst. Trist. Hoppas din näsa håller sig öppen framöver :)

    SvaraRadera